پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215657
استاندار:850 ميليارد ريال اعتبار در دولت يازدهم به راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري کمک شد
تاریخ انتشار : 1395/05/06 08:48:09
نمایش : 1133
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: 850 ميليارد ريال اعتبار در دولت يازدهم به بخش راه و شهرسازي اين استان کمک اعتباري شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، قاسم سليماني دشتکي عصر سه شنبه در جمع پيمانکاران، فعالان اقتصادي، عمراني و حمل و نقل چهارمحال و بختياري با حضور وزير راه و شهرسازي در شهرکرد اظهار کرد: 750 ميليارد ريال از اين ميزان کمک اعتباري و 100 ميليارد ريال کمک خريد ماشين آلات راهداري و راهسازي بوده است.

به گفته وي در سه سال فعاليت اين دولت در حالي که خزانه خالي و مشکلات بودجه اي و تحريم هاي اقتصادي وجود داشت، اما با مساعدت دولت يازدهم در حوزه عمران، راه و شهرسازي در اين استان تحولات چشمگيري اتفاق افتاد.

وي افزود: سفر رييس جمهوري و هيات دولت به اين استان، دستاوردهاي مطلوبي از جمله خط ريلي اصفهان به چهارمحال و بختياري به خوزستان را به دنبال داشت.

استاندار چهارمحال وبختياري گفت: بازگشايي جاده کارون 4، اتمام جاده چهار خطه شهرکرد به بن از جمله طرحهاي مهم دولت يازدهم در استان است و اکنون طرح جاده چهار خطه شهرکرد - بروجن نيز در دست پيگيري است.

سليماني دشتکي ادامه داد: طرح چهار خطه شهرکرد به بن پيگيري و به اتمام رسيده و بخش هايي از طرح چهار خطه شهرکرد - بروجن به لردگان نيز در حال پيگيري است.

به گفته وي، تکميل جاده کارون 4 که در آن طرح 9 تونل در مسير احداث و به طول 12 کيلومتر و با يکهزار و 140 ميليارد ريال اعتبار اجرا شده است.

وي تصريح کرد: احداث 160 کيلومتري باند دوم شهرکرد - بروجن که بخش عمده اي از آن اجرا شده است در اين دولت پيگيري شد.

سليماني، طرح هاي باند دوم چهار خطه اصفهان - سامان- شهرکرد با 45 درصد پيشرفت فيزيکي، کمربندي سامان با 75 درصد پيشرفت فيزيکي، تکميل 13 کيلومتر جاده فارسان، تکميل تونل فارسان به دشتک و حفر تونل چري را از مهم ترين طرح هاي راهسازي استان برشمرد.

سليماني دشتکي، جاده شهرکرد به شلمزار به ناغان به کارون 4 را از ديگر طرح هاي مهم راهسازي استان برشمرد و اظهار کرد: اين طرح بايد به صورت اولويت بندي چهار خطه شود.

مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري نيز در اين نشست گفت: در دولت يازدهم اقدام ها و تحولات مهمي از جمله افزايش اعتبارات در اين استان انجام شد.

قاسم قاسمي اظهار کرد: اعتبارهاي راه و شهرسازي در سال هاي گذشته حدود 900 ميليارد ريال بود درحالي که در سال 93 حدود يکهزار و 660 ميليارد ريال و در سال 94 حدود يکهزار و 860 ميليارد ريال افزايش يافت.

به گفته وي، تعهدات واگذاري 10 درصدي سهم شهرداري هاي از سهم مسکن مهر استان، کمک به توسعه زيربناهاي شهري، کمک به اجراي توسعه شهري از جمله کمک به بازگشايي خيابان هاي اصلي شهري، بهره برداري و افتتاح 10 هزار واحد مسکن مهر و تکميل و آماده بهره برداري 2 هزار واحد مسکن مهر ديگر تا پايان سال از ديگر اقدام هاي راه و شهرسازي استان در دولت يازدهم است.

قاسمي ادامه داد: تامين 21 دستگاه ماشين آلات راهسازي و راهداري براي استان در دولت يازدهم شامل هشت دستگاه لودر، دو جرثقيل 50 تني و 2 دستگاه بولدوزر از ديگر اقدامات انجام شده در استان است.

مديرکل راه و شهرسازي استان گفت: از ابتداي انقلاب تا ابتداي دولت يازدهم 110 کيلومتر بزرگراه در چهارمحال و بختياري احداث شده که در اين دولت به 250 کيلومتر ارتقا يافته است.

قاسمي گفت: با توجه به موقعيت مکاني چهارمحال و بختياري حذف نقاط حادثه خيز از مهم ترين اولويت هاي راهسازي و راهداري اين استان است که در دولت يازدهم 150 نقطه حادثه خيز در استان حذف و اصلاح شد.

در اين نشست نمايندگان پيمانکاران و انجمن هاي نظام مهندسي در چهارمحال و بختياري بهسازي و توسعه زيرساخت هاي ارتباطي و جاده اي در استان، توسعه راههاي چهارمحال و بختياري، رفع مشکلات پيمانکاران، طلب پيمانکاران از دولت، بازنگري در قانون سازمان نظام مهندسي، رفع مشکلات سرمايه گذاري در چهارمحال و بختياري به دليل برخي مشکلات زيرساختي و بن بست هاي اقتصادي را خواستار شدند.

محورهاي مواصلاتي استان چهارمحال وبختياري، استان هاي جنوبي را به مرکز و غرب کشور متصل مي کند و سه هزار و 700 کيلومتر راه آسفالته در قالب بزرگراه، راه هاي اصلي، فرعي و روستايي در اين استان وجود دارد.

وزير راه و شهرسازي روز سه شنبه در سفر به استان چهارمحال و بختياري از طرح هاي عمراني شامل بيمارستان 220 تختخوابي شهربروجن، عمليات چهارخطه شهرکرد به بروجن، شهرکرد به شلمزار، کمربند شرق و شمال شرق شهرکرد ديدار و در نشست تخصصي فعالان مسکن، پيمانکاران و بخش حمل و نقل چهارمحال و بختياري حضور يافت.

منبع:ايرنا
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html